Het zou goed zijn als er een handreiking komt met goede voorbeelden van gebruiksvriendelijke dienstverlening.
Dit vindt Janny Hoeflak, vicevoorzitter Landelijke Cliéntenraad (LCR) en lid van de Klankbordgroep Gebruikers eOverheid. In de klankbordgroep zitten zo'n 15 belangenorganisaties, die zich samen met het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) buigen over de gebruiksvriendelijkheid van online dienstverlening aan burgers.
Janny Hoeflak zegt in een interview met het e-zine van BZK dat de digitale dienstverlening vooruit gaat. "De website van DigiD is bijvoorbeeld sterk verbeterd. En ook het webportaal Regelhulp.nl is een goed initiatief."
Maar wat volgens haar beter kan, is de gebruiksvriendelijkheid van websites van gemeenten en organisaties. Hoeflak: "Daarom heb ik in de klankbordgroep het voorstel gedaan om een handreiking te maken voor lokale cliëntenraden, met daarin goede voorbeelden als de website van de gemeente Utrecht."
Meer informatie
Lees het volledige artikel in het e-zine BZK